Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

Αισιοδοξία για την επανεκκίνηση των οδικών έργων - Mεχρι Τσακωνα η Ολυμπια Οδος λεει ο Υπουργος.


Τη συγκρατημένη αισιοδοξία του ότι τα έργα στους τέσσερις οδικούς άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, θα ξεκινήσουν εκ νέου τον Απρίλιο του 2013 εξέφρασε ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστής Χατζηδάκης μετά την επί της αρχής συμφωνίας μεταξύ δημοσίου και παραχωρησιούχων.
Η συμφωνία προβλέπει ότι δεν ακυρώνεται κανένα έργο, ωστόσο η κατασκευή ορισμένων τμημάτων μετατίθεται χρονικά. Το 80% του φυσικού αντικειμένου των έργων αναμένεται να κατασκευαστεί όπως αρχικά είχε σχεδιασθεί, ενώ για την επόμενη τριετία μετατίθεται η κατασκευή του τμήματος από την Πάτρα έως και την Τσακώνα στην Ολυμπία Οδό, όπως επίσης
τα τμήματα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος από τη Λαμία μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της Ξυνιάδας και από τον ανισόπεδο κόμβο των Τρικάλων έως την Εγνατία Οδό.
Η συμφωνία περιορίζει δραστικά τις διεκδικήσεις των παραχωρησιούχων εις βάρος του δημοσίου, οι οποίες πλέον ανέρχονται σε 280 εκ. €.

Η συμφωνία αυτή ωστόσο δεν εξασφαλίζει από μόνη της τη βιωσιμότητα των έργων.
Ο υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης, σημείωσε ότι «τώρα προχωρούμε στο 2ο ημίχρονο, στις διαπραγματεύσεις με τις Τράπεζες. Δε θα είναι εύκολο εγχείρημα καθότι στη χρηματοδότηση των έργων εμπλέκονται συνολικά 43 ελληνικές και διεθνείς τράπεζες, πολλές εκ των οποίων - ειδικά οι τράπεζες της Πορτογαλίας και της Ιρλανδίας αντιμετωπίζουν τις δικές τους δυσκολίες».
Το δημόσιο ευελπιστεί να έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις και με τις τράπεζες έως το Φεβρουάριο. Σύμφωνα με πληροφορίες όλες οι ελληνικές τράπεζες αναμένεται να συμβάλλουν στη χρηματοδότηση των έργων ενώ θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι ορισμένες από τις τράπεζες του εξωτερικού θα αποχωρήσουν.
Για το λόγο αυτό το ελληνικό δημόσιο έχει συμφωνήσει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη σύναψη δανείων ύψους 650 εκ. € για τη χρηματοδότηση των έργων στον άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το δάνειο ωστόσο θα εκταμιευθεί μόνο εφόσον επιτευχθεί συμφωνία με τις τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα. Θα γίνουν προσπάθειες για την εξεύρεση κεφαλαίων και από το ΕΣΠΑ, εγχείρημα δύσκολο καθώς το 83% των έργων που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί.
Με την επανεκκίνηση των έργων - εφόσον συμφωνήσουν όλες οι πλευρές και εγκριθεί η τροποποίηση των συμβάσεων από τη Βουλή και την ΕΕ αναμένεται να δημιουργηθούν περίπου 30.000 νέες θέσεις εργασίας.

Πηγή : kyparissia-news